Sygemeldte medlemmer får omsorgsopkald

I de kommende uger ringer PKA’s rådgivere til de medlemmer, der er ramt af sygdom, for at tilbyde ekstra støtte og rådgivning. Corona-situationen kan nemlig give anledning til flere bekymringer og utryghed i en i forvejen svær situation.

”Det vigtigste for os er, at vores medlemmer ikke går med bekymringer om deres dækninger ved sygdom. Derfor ringer vi til de medlemmer, der kan have brug for ekstra hjælp for tiden, for at give dem den fornødne ro i en svær tid,” fortæller medlemschef i PKA, Maybritt Mørch.

Omsorgsopkaldene skal hjælpe med at gøre situationen så let og overskuelig som muligt. For hvis der er noget, vi kan gøre, er vi klar til at hjælpe.

PKA ringer efter 14 dage

Vi ringer til vores syge medlemmer, hvis vi ikke har hørt fra dem inden for 14 dage efter, vi første gang talte med dem. Her vil en rådgiver fx hjælpe med at skaffe eventuelle nødvendige oplysninger eller svare på spørgsmål om muligheder i PKA, herunder om sammenhængen med sygemelding, jobafklaringsforløb eller lignende.

”Vigtigst af alt – medlemmet får overblik og ro i maven, før røret bliver lagt på. Enten fordi der er en klar plan for, hvad der skal gøres efter opkaldet, eller fordi rådgiveren undervejs har hjulpet med afklaringer i den konkrete situation,” siger Maybritt Mørch.

Læs mere om dine muligheder, hvis du har eller får problemer med helbredet. Der kan nemlig være mulighed for, at du kan få hjælp fra din pensionsordning – det afhænger af din situation og din pensionsordning.

Du har fravalgt funktionelle cookies. Derfor er chat ikke muligt. Hvis du ønsker at chatte med vores rådgivere, skal du acceptere funktionelle cookies. Du kan tilvælge "Funktionelle cookies" ved at klikke på denne boks.

Vær opmærksom på, at du vælger hele kategorien "Funktionelle cookies" til. Således kan der være andre cookies end udelukkende dem til chat.