Du kan indberette på flere måder
Indberetning via eget lønsystem
Webindberetning
Engangsindbetaling
For at indberette via jeres lønsystem skal du anvende vores PBS-nummer: 01151525
Du skal oplyse:
- Jeres CVR-nummer
- CPR-nummer på medarbejderne
- Pensionsbidrag for hver medarbejder.
Kontakt os på 39 45 45 50, hvis du har spørgsmål.
Hvis I har indbetalt for meget i pension til en medarbejder, kan I korrigere beløbet sådan:
I kan modregne det for meget indbetalte pensionsbidrag via jeres lønsystem. Kan I ikke modregne det via jeres lønsystem, er der 2 muligheder.
Hvis indbetalingen er foretaget inden for de seneste 30 dage skal blanketten nedenfor udfyldes og sendes til os på mail indbetaling@pka.dk
Hvis indbetalingen er foretaget for mere end 30 dage siden skal I søge godkendelse fra SKAT om tilbagebetaling først.
- I kan hente blanketten til os eller SKAT her
- Udfyld blanketten
- Få medarbejderens accept og underskrift
- Send den udfyldte og underskrevne blanket til os eller SKAT sammen med dokumentation for, at der er indbetalt for meget
- Send kopi af godkendelse fra SKAT til os på indbetaling@pka.dk
Derefter returnerer vi det for meget indbetalte pensionsbidrag til jeres NEM-konto.
Er du allerede tilmeldt webindberetning - så kan du logge på med det samme.
Er du ny bruger – så start her
- Tilmeld jer først OverførselsService her.
Ved "Dataleverandør": Indtast vores CVR-nummer: 16265845
- Vi får automatisk besked fra Nets, når I er tilmeldt.
- Afvent brev fra os om, at I kan begynde at bruge Webindberetningen.
- Log på Webindberetning og tjek og ret eventuelt månedens indberetning.
Kontakt os på telefon 39 45 45 50 eller e-mail indbetaling@pka.dk, hvis I har spørgsmål.
Mangler I at indbetale pensionsbidrag til en medarbejder for en kortere eller længere periode, kan I overføre et engangsbeløb, som dækker den pågældende periode.
Engangsindbetaling kræver ikke login.